Startpagina

Kleding repareren met de borduurmachine

Deze tanktop kocht ik vorig jaar, hij zit heerlijk en is lekker luchtig maar helaas na 3 keer wassen zat er een gaatje in ter hoogte van mijn buik. Ik vermoed dat het door de sluiting van mijn riem komt die ik eronder in mijn broek draag, zo jammer want ondanks dat het nog een klein gaatje is en het van een afstand niet echt opvalt besloot ik er een borduurpatroontje overheen te borduren om te voorkomen dat het gaatje groter wordt.
Daarnaast wilde ik ook niet dat het borduurpatroon te opvallend werd, dus koos ik voor een "luchtig" patroon, dat wil zeggen niet zoveel steken.  Anders wordt het al gauw een "plank" en daar is de stof te dun voor. Ook wilde ik niet echt de kleur veranderen dus koos ik dezelfde kleur garen als het shirtje.
Zoals je hierboven op de foto kunt zien zat er niet alleen een gaatje in maar ook een vlek die er niet meer uitging in de was. Dus moest het een lang patroontje worden zodat ie in 1 keer beide zou bedekken ;) Ik koos een soort slingerornament met bloemetjes en plaatste die schuin over de vlek en het gaatje, zo krijg je ook nog eens een speels effect vind ik.
Dit is het geworden :)


Ik ben blij dat het gaatje en de vlek op deze manier bedekt zijn, en het is gelijk een versteviging zodat het gaatje niet snel terug gaat komen hoop ik ;)
Hebben jullie ook wel eens last van gaatjes in t-shirts? En wat doe jij er dan mee? Vroeger werden het bij mij meestal poetslappen, maar nu kan ik dat dus nog wat uitstellen :)



5 opmerkingen:

  1. Goed opgelost, ik repareer voor mn werk wel eens dit soort gaatjes maar ik houd daar niet van. Het liefst gooi ik dit soort probleempjes gewoon weg. Maar nu ik dit zie, zal ik het toch eens uitproberen...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik doe het ook niet altijd hoor, maar dit hemdje zit zo lekker en was praktisch nog nieuw, dus vond dat toch wel jammer, vandaar :)

      Verwijderen
  2. ik vind het super!... maar hoe doe je dit? met de hand of met een naaimachine? en kun je die ornamentjes ergens downloaden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oeps, ik zie nu pas dat je een borduur-naaimachine hebt...
      Maak je alleen voor persoonlijke doelen of ook voor anderen? :-)

      Verwijderen