Startpagina

Hoofdbordovertrek voor achter het bed (boxspring)

Eigenlijk iets wat ik al een jaar of 8 geleden heb gemaakt, toen nog op mijn vorige borduur/naaimachine, een overtrek voor een hoofdbord van onze boxspring. Ik weet nog dat ze heel duur waren, en mijn man heeft zelf het "geraamte" gemaakt en ik de hoes ;)
Dus helemaal zelf gemaakt door mij en mijn man. De binnenkant heeft hij uit vierkante houten balkjes gemaakt, een soort raamwerk met een aantal tussenbalken voor de stevigheid. Hier overheen heeft hij van die grijze dikke ondervloertapijt (dit is een soort dikke vilt) gespannen en vastgeniet. Aan de onderkant poten van Ikea geschroefd zodat hij vrij van de grond staat.
Ik heb toen alle maten opgeschreven van het hoofdbord en zo de hoes gemaakt, best eenvoudig eigenlijk. In feite zijn het 2 grote lappen stof met een smalle baan in het midden.
Maar voordat ik hem in elkaar zette, heb ik beide kanten voorzien van een borduurpatroon zodat ik de hoes aan 2 kanten kon gebruiken ;)
De onderkant van de hoes is dus gewoon open zodat je hem er als het ware omheen trekt.


De andere kant van de hoes (foto's niet helemaal scherp helaas)



De reden van dit artikel uit de "oude doos" is dat de hoes na 8 jaar toch wel wat lelijke vale plekken begint te vertonen en dus aan vernieuwing toe is binnenkort! :) Natuurlijk ga ik dan wat uitgebreider foto's maken, zodat jullie kunnen zien hoe de hoes gemaakt is.

En welke kant heb ik het meest voorop gehad? Juist, degene met de roosjes ;) die vinden wij het mooiste. Welke vind jij het mooist?


1 opmerking:

  1. Ik vind de roosjes het mooiste zitten ook meer kleuren in en een mooi ontwerp

    BeantwoordenVerwijderen