Startpagina

Colsjaal gemaakt van 2 budget fleece sjaals

Een paar weken terug maakte ik een roze colsjaal van een lap roze velours. Mijn man vroeg of ik ook voor hem een "mannelijke" variant kon maken. En toen zag ik in de folder van de Marskramer fleece sjaals staan voor 1,49 per stuk, en de afmeting is bijna goed zodat er maar weinig aan geknipt hoeft te worden


De kwaliteit van de sjaals is niet heel dik, maar dat hoeft ook niet want we hebben er 2 nodig en die zorgen samen voor de perfecte warme colsjaal ;)


Hier de 2 sjaals onder elkaar, dubbel gevouwen. Ik knip  de ronde uiteinden eraf.


Daarna de dubbelgevouwen sjaals open vouwen zodat je 2 lange lappen krijgt. De afgeknipte gedeelten even afwerken met een zigzagsteek, de rest (de lange kanten) zijn al afgewerkt met een locksteek dus dat is gemakkelijk. Nu de 2 lange lappen met de goede kanten op elkaar leggen en de 2 lange gedeelten spelden en daarna met een kleine zigzagsteek op elkaar naaien.


De goede kant naar buiten omkeren.


Dan het ene uiteinde op het andere uiteinde leggen, naden op elkaar. Dit rondom dicht stikken, maar niet helemaal!


Houd ongeveer 10 tot 15 cm open zodat je de sjaal binnenste buiten kan keren.


Na het keren het open stuk met naald en draad met overhandse steek dicht naaien.


En klaar is de colsjaal! Lekker warm zo dubbel :)
Voordeel is dat ze in allerlei kleuren te koop zijn, en hij is ook nog eens heel snel gemaakt!
Natuurlijk zou je ook een 2 kleurige colsjaal kunnen maken, dan koop je gewoon 2 verschillende kleuren sjaals en verwerk je die tot een 2 kleurige colsjaal.
Geschikt voor mannen en vrouwen, dus unisex. Mijn man zag ook het voordeel in een colsjaal: je verliest hem niet en je hebt geen gevecht meer met de uiteinden want die zijn er niet meer :)

Heb jij al een colsjaal, of zou je er een maken of kopen?


1 opmerking: