Startpagina

Weekendtas van Oilily stof gemaakt


Eindelijk is ie af, de tas die ik beloofde voor mijn kleindochter te maken. En dat ging eerlijk gezegd niet vanzelf. Ik was er al een paar weken geleden mee begonnen maar elke keer bleef het maar weer liggen omdat ik dan weer iets anders moest doen of gewoon weinig tijd had.

Ik maakte de tas uit het tassenboek van de Lidl, wat ik een tijd terug gekocht had voor 4,95.

De tas die ik maakte stond vermeld als big shopper, maar ik vind het model dus meer een weekendtas. De moeilijkheidsgraad was 3, tevens de moeilijkste maar ik dacht dat ik dat wel aan zou kunnen ;)
De beschrijving van de tas was niet echt duidelijk vond ik, dus was het af en toe een heel gepuzzel.
En dan was ik het weer beu, waardoor het weer dagen bleef liggen :(


Ik maakte de tas van een coupon die ik eerder kocht bij stoffen-online.nl. De andere stof is een restje dat ik nog had liggen. Ook de voering had ik nog liggen, een bruine katoenen stof.


En omdat mijn kleindochter gek is op paarden hing ik een klein paardje aan de D-ring waar het hengsel aan vast zit. Ik kocht het paardje op een rommelmarkt voor 0,50 ;)


De binnenkant (voering) van de tas ;)


De zijkant van de tas, met de striklinten kan je tas iets minder groot maken.


De bovenkant van de tas. Ik heb een stoffen riem gebruikt als versteviging voor de stof van de hengsels, deze zijn nu lekker extra stevig.


Ik ben heel blij dat hij eindelijk af is, ik had me namelijk voorgenomen dat ik pas weer mocht borduren als de tas helemaal klaar was. Dus jullie snappen wel dat ik snel weer mijn borduurmodule  aan mijn machine koppel en dat mijn volgende project iets met een borduurpatroon zal zijn ;)

Uiteindelijk ben ik best tevreden met het resultaat, ook al moest ik het patroon hier en daar wat aanpassen. Zo kwamen de zijkanten naast de ritssluiting niet goed uit dus moest ik daar wat improviseren. Nadeel is dat het er wat "puntig" uitziet, maar aan de andere kant wel een goede houvast voor een kind om de rits open en dicht te doen.
Hij is best groot, 55 cm lang en 40 cm hoog, dus alles voor een weekend logeren past er zeker in!
Ik hoop dat mijn kleindochter er veel plezier van gaat krijgen :)

Helaas kon ik er geen tutorial van maken omdat er een copyright op de patronen zit uit het boek.
En eigenlijk zou ik dit patroon niet een tweede keer maken, er zijn gemakkelijkere patronen :)
Toch ga ik zeker nog een paar projecten uit de boeken van de Lidl maken, alleen kies ik de volgende keer denk ik maar moeilijkheidsgraad 2.

Hoe vinden jullie de tas?












Geen opmerkingen:

Een reactie posten