Startpagina

Hoesje voor mijn nieuwe iPhone

Ik heb nu een paar weken een nieuwe mobiele telefoon, en ondanks dat ik er een doorzichtige kunststof beschermhoesje aan de achterkant omheen heb die ook de zijkanten beschermd, wilde ik toch graag een hoesje voor als ik de telefoon zo in mijn handtas doe tussen allemaal andere dingen die wel eens krassen op het scherm kunnen maken en dat willen we natuurlijk niet he? 
Ik besloot een borduurpatroon te zoeken dat precies zou passen, het kleur garen heb ik afgestemd op de kleur van mijn telefoon (roze) ;)
De spijkerstof (denim) komt van een pijp van een oude spijkerbroek.
Eerst heb ik de omtrek van mijn telefoon op een stuk papier getekend:


De afgeronde hoeken onderaan wilde ik er wel in terugzien, bovenkant gewoon recht. Dan natuurlijk nog extra toeslag rekenen voor de zijkanten van de telefoon en ruimte voor het gemakkelijk in en uitschuiven van je telefoon. Ik heb een halve centimeter in omtrek genomen dit is dus 1 cm in totaal omdat je het 2 keer moet knippen.


Dit op de dubbele spijkerstof leggen,  met nog een halve centimeter toeslag uitknippen.



Goede kanten op elkaar leggen en een halve cm van de kant stikken, bovenkant natuurlijk open laten.
Daarna draai je het binnengedeelte (goede kant) naar buiten en rol de naden even goed uit.
Nu moet de bovenkant nog afgewerkt worden natuurlijk, eerst had ik in mijn hoofd om er biasband om te stikken maar ik had dat niet in huis, dus besloot ik maar creatief te zijn en zelf een soort van band te maken ;)
Ik heb dus gewoon de naad van de pijp gebruikt en dat als biaisband eraan gestikt. Niet helemaal wat ik wou maar uiteindelijk ben ik er tevreden mee.



Tenslotte is het hoesje voor mij alleen bedoeld als ik mijn telefoon mee wil nemen in mijn handtas :)










Geen opmerkingen:

Een reactie posten